8 Eylül 2019 Pazar

Amigrumi ve Birtakım Güncellemeler - Öylesine Bir Yazı



Herkese merhaba! Öncelikle Filenin Sultanlarını tebrik ediyorum. Bize final izleme gururunu yaşattıkları için. 

Bugün bir bebeği daha bitirdim. Tarif olarak buraya tıklarsanız sadece şapkası ve askısı farklı (askı eklemedim). Şapkayı da kendim tercih ettim. :)


Vee ehliyet sınavını geçtim çok şükür. :) Sınav hakkında askerlik anıları gibi anlatılanlar, belki de abartılan şeyler olduğu için benim sınav beklentim oldukça farklıydı. 😂 Gelen hocaların sessizce oturup hatalarımı beklemelerini bekledim başta. 😂 Bana dikkat etmemi, araba gelmiyor geçebilirsin gibi öneriler bile yaptılar. 😂😂 Bazı önerilerine güvensem kalırdım bir de o var. 😁
Hepinize güzel Pazartesiler şimdiden!



2 Eylül 2019 Pazartesi

Yazın Sonu - Öylesine Bir Yazı


Uzun bir gün oldu, hala da devam ediyor. Ama kısa bir yazı olacak bu. Tatilim resmen bitti. Bundan bir ağırlık çökmüş olabilir üzerime. Stres okulun beraberinde getirdiği bir şey. Benden kaynaklı da olabilir. Çok karamsar bir insan değilim aslında. Çoğu zaman. Bilmiyorum belki silerim bu yazıyı. Ama bazen üzüntü gelir ve sonra hiçbir şey olmamış gibi hayatınıza devam edersiniz. Çünkü hiçbir şey olmamıştır. Onun dışında yarın yeni bir gün. Umarım herkes için güzel geçer.
Dün gece yazdım ama paylaşmamıştım. :) Şimdi iyiyim 🙂


 Birkaç sevdiğim şarkıyı eklemek istedim.




Çok yavaş şarkılar ve hoşuma gidiyor. :)

Birkaç da eğlenceli ekleyeyim. 😃




29 Ağustos 2019 Perşembe

Mim :Bir Mim Gelir Bir Mim Gider

Yeni blog yazarlarından arkadaşımız Can Uzunyol'un hazırladığı bir mim. Yazdığı başlığı ben de başlık olarak ekledim, yakın zamanda da mim yazısı yazdığım için uydu aslında. 😊 Kendisine de teşekkür ediyorum beni mimlediği için. 😊

şuraya da alakasız bir fotoğraf ekleyelim


1. Yaşınız 60-65'e geldiğinde yaşamak istediğiniz yer ?

Çok uzun bir zaman dilimi. :) Eğer geçen sene olsaydı kesin İstanbul İzmir vs. büyükşehirler, ya da Amerika veya Norveç diyebilirdim. Norveç neden diye sormayın cevabı Skam dizisi.

 
 Ama şimdi öyle yurtdışında çok uzun seneler yaşamak gibi bir hayalim yok. Yaşamak isterim yine tabi oralarda hatta uzun denebilecek bir süre. Türkiye iyi bence cevap olarak. :)

2. Bir hedefiniz var mı ? varsa neler ?
Hedef sorusu önceki mimde de vardı yanılmıyorsam. (Açıp baktım) Ve iyi bir doktor olmak hedefim. İyi bir insan olabilmek hedefim. Sağlığımın değerini bilmek bunu en faydalı şekilde kullanabilmek hedefim. 

3. Bloggerla nasıl tanıştınız ?

Ben zaten internet kullanmayı ve burada aktif olmayı seven biriyim. (Lisede Tumblr sağ olsun bilgisayar bağımlılığım var diye rehber hocamla çok görüştük. Bence de vardı. :D)
Lisede nasıl olduğumu merak edenler için fotoğrafımı en alta bıraktım. Blogger'ı ise Tumblr kullanmadan önce biliyordum ve site kurmayı, kodlarla oynamayı seven birisiydim. (Blogger'ı açtığım sene 2013müş) 

4. Gurur duyduğunuz başarılarınız varsa nelerdir ?

En yakın kendimle gurur duyma anım araba sürmeyi kurs hocam anlattıktan sonra ilk derslerde çözebilmem. Çünkü hiçbir bilgim yoktu başlarken ve arabanın içini bilsem bile bana verdiği his şöyleydi.



5. Boş vaktinizde neler yapıyorsunuz ?

Hımm boş vakitlerim şu aralar yok gibi. Aslında var ama ben telefonla uğraşıyorum sanırım. Boş vakit aktivitemi bulmuş olduk. Youtube vaktimin çoğunu alıyor. 
Şu aralar sevdiğim kanallar Alex Meyers ve TheOdd1sOut ikisi de çok sevimli kanallar ve altyazı isteyenler için Türkçe altyazı da var. Alex Meyers genelde dizileri vs yorumluyor ve çok komik videoları var. Diğer kanalı da dinlemeyi seviyorum özellikle Sooubway diye video serisi var onu. :)
Onun dışında boş zamanlarda yaptığım şeyler yemek yemek, kitap okumak, puzzle yapmak (bazen), örgü örmek (bazen). :)

ben

Katagoriler

24 Ağustos 2019 Cumartesi

Kralların Yolu (Fırtınaışığı Arşivi #1) - Kitap Yorumu

Son Issızlık'tan önceki günlerin özlemini çekiyorum.
 Elçiler'in bizi terk etmesinden ve Parlayan Şövalyeler'in bize karşı dönmesinden önceki çağın. Dünyada hâlâ büyünün ve insanoğlunun kalbinde de onurun olduğu zamanın...
 Dünyayı ele geçirdik ve sonra da onu kaybettik. Görünüşe göre insan ruhu için hiçbir şey zaferin kendisinden daha zorlu değil.
 Yoksa o zafer, en başından beri bir aldatmacadan başka bir şey değil miydi? Onlar ne kadar zorlu savaşırsa, direnişimizin de o kadar güçlendiğini mi fark etti düşmanlarımız? Belki de ısı ve çekicin sadece daha kaliteli kılıçları mümkün kıldığını gördüler. Ama çeliği yeteri kadar uzun bir süre boyunca bırakırsan, eninde sonunda paslanıp gider.
 İzlediğimiz dört kişi var. Birincisi hekim, tıbbı bir kenara bırakıp içinde bulunduğumuz dönemin en vahşi savaşında bir asker olmaya zorlanmış. İkincisi öldürürken ağlayan bir katil, bir suikastçı. Üçüncüsü yalancı; bir hırsızın kalbi üstüne bir âlimin cübbesini giymiş genç bir kadın. Sonuncusu ise bir yüceprens, yani savaş açlığı tükenirken gözleri geçmişe açılmış olan bir savaş beyi.
Dünya değişebilir. Dalgabağlama ve Parekullanma geri dönebilir; antik çağların büyüleri tekrar bizim olabilir. Bu dört kişi bunun anahtarı. Bir tanesi bizi kurtarabilir. Ve bir tanesi de bizi yok edecek.





Sayfa Sayısı: 912

Baskı Yılı: 2014

Yayınevi: Akılçelen Kitaplar

Seri Adı: Fırtına Işığı Arşivi
Seri Sırası: 1/10(?)
Goodreads Puanı: 4,65/5
Puanım: 5/5

**************************************************************************************************
           
KONU ÖZET ve YORUM
~~spoiler~~

Yazmak için çok sabırsız olduğum kitap yorumlarından birine hoş geldiniz! 😀 Bu yazı biraz uzun olabilir şimdiden uyarayım, 912 sayfalık bir kitap da kısacık anlatılamazdı zaten. 😀
Kitabın bendeki baskısının kapağı bu şekilde. Akılçelen Kitaplar 3. baskısı için kapağı üstte koyduğum şekilde değiştirmişler. 
Fırtınaışığı Arşivi toplamda 10 kitaptan oluşması planlanmış bir seri yazarımızın dediğine göre. Bu sene 3. kitabın Türkçe çevirisi basılacak. (Yarın satışı başlayacak 😊) 4. kitap orijinal dilinde 2020 tarih olarak verilmiş. Yani  tamamlanması için uzuuun bir süre var.😃
Kitap hakkında diyebileceklerim ,konusuna girmeden, Brandon Sanderson'un okuduğum 3.kitabı. 3 serisinden ilk kitaplarını okumuş oldum ve kesinlikle favorim bu. (Yoksa kim 900 sayfa okur ki 😃) Kitap bir giriş kitabı ve boyutu kocaman, yazıları küçük, sayfa sayısı çok fazla olan bir giriş kitabıydı. Gerçekten çok heyecanlıydı ama. :)



KİTABIN KONUSU

Öncelikle üstte spoiler yazmama rağmen, eğer kitabı okumadıysanız, burada yazacaklarımı okumamanızı öneririm. 😊 Çok fazla bilgi yazdım çünkü ,kitabı okuyup tekrar gelirseniz de çok memnun olurum. 😀

Kitabın arka yazısından başlayabiliriz. 

"İzlediğimiz 4 kişi var."

"Birincisi hekim, tıbbı bir kenara bırakıp içinde bulunduğumuz dönemin en vahşi savaşında bir asker olmaya zorlanmış."
Bu karakterin ismi : Kaladin ve ilk kitabın ana karakteri diyebiliriz. Aslında kitap birçok karakterin ağzından yazılmış. Onlara daha sonra değineceğim. Kaladin'i biraz anlatırsak mızrak kullanma becerisi çok üstün bir savaşçı ve Stormblessed diye bir lakabı var. Syl ise yanında dolaşan bir spren.
Sprenler hakkında ikinci kitapta daha fazla şey öğreneceğiz. Syl bir şerefspreni. Bunun anlamı ise o ve Kaladin'in beraber olduklarında Kaladin'e özel güçler gelmesi ve Syl'in bir hafızaya sahip olması. Kaladin'in babası Lirin bir hekim (babası da az değil küreleri Berrakbey bana verdi diyordu annesi ile çalmışlar meğer) , küçüklüğünden beri onu hekim olması için yetiştiriyordu. Aslında daha iyi bir hekim olmak için o kürelerle Kharbranth denilen yere gidecekti ama yaşadığı topraklarda savaş olması ve Berrakbey'leri yüzünden küçük kardeşi Tien savaş kampına alınınca onu korumak için o da asker olmak için yazılır. Tien'i korumada başarısız olur ve bir daha evine geri dönmez. 
Berrakbey Amaram'ın ordusunda onu korumak için bir Paretaşıyan'a saldırır ve başarılı olur. Kılıcı kendine almaz. Çünkü arkadaşlarının çoğu o silahla ölmüştür. Ama kılıcı verdiği mangasından olan asker ve diğer askerleri Amaram öldürür, kılıcı kendisine alır. Kaladin'e ise köle damgasını basar, onu uzaklaştırır. Harap Ovalar'da Sadeas'ın köprücü ekibine atanır. Köprücü ekibi en işe yaramaz olduklarını düşündükleri kişilerin geldiği yerdir. Kaladin buradan bir ordu oluşturur. Hikayesini hala bilmediğimiz Teft, aşçılık yapan Kaya ve birçok kişi ile kaçma planı kurarlar. Sadeas'ın ihaneti ile yolu Parsmanlara karşı hiç üstünlük sağlanamayan Kule'de Dalinar ile kesişir.
Dalinar'a yardım ettiği yerlerde ben


 Yani kaçabilirlerdi! Syl sayesinde oldu biraz da.

Kaladin ve Akıl
Akıl'dan bahsedecek olursak, köprü dörtteki birinin ustasıymış. O adamda bir şeyler olduğunu biliyordum. Ve Adolin de biliyordu. 😀 Shallan'dan daha bahsetmedim ama Adolin ve onun beraber olacaklarını düşünüyorum ilerde. Bakalım göreceğiz. Henüz karşılaşamadılar ama Jasnah Kholin ile Harap Ovalar'a gidiyorlar. Yani ortam müsait.



"İkincisi öldürürken ağlayan bir katil, bir suikastçi."
Bu karakter ise Szeth. Birçok ismi var. Vallano-oğlu-Szeth, Shinovar'ın Hakikatsizi. Shinli ve parekılıcı var. Ayrıca çivileme denilen bir şeyi biliyor sanırım bu Kaladin'e olan ve öğrenmeye çalıştığı şey. Çünkü nesneleri duvara sabitleyebiliyor. Çok fazla kişiyi öldürdü, Yemintaşı denilen bir taş var ve onun halkı taşlara kutsal diyor. Yemintaşına sahip olan kişi Hakikatsiz olan Szeth'e de sahip oluyor. Şuan taş Kharbranth kralında. O adamı da sevmiştim aslında ama bence adam pislik çıktı.


En son görevi Dalinar'ı öldürmek. Kitabın sonunda Szeth Harap Ovalar'a gitti sandım ama başka bir paretaşıyan Kholinlerin sınırında beliriyor ve "Ben Talanel'Elin'im,Taşkiriş,Yaradan'ın Elçisi. Issızlık geldi. Ah tanrım, geldi. Ve ben başarısız oldum." diyor.


"Üçüncüsü yalancı; bir hırsızın kalbi üstüne bir alimin cübbesini giymiş genç bir kadın."
Bu kişi de tabii ki de Shallan. Burada yazmam gereken çok önemli şeyler var. Shallan'dan bahsedelim önce. Ailesi babasının ve iki kardeşinin ölümünden sonra borçlardan dolayı sıkıntılı zamanlar geçiriyor. Ellerinde bir Ruhdökümcü denilen alet var babasından kalan ve bozuk. Jasnah Kholin, Gavilar'ın kızı ve Dalinar'ın yeğeni, elinde bir Ruhdokümcü olması ile biliniyor. Shallan da Jasnah'ı her yerde takip ediyor sözde himayesine girmek için ama asıl amacı onunki ile bozuk olan Ruhdökümcüyü yer değiştirmek.
Ruhdökümcü maddeyi başka bir şeye dönüştüren bir fabrial(?). Yani bir alet. Mühendisler bunun üzerinde çalışıyor. Jasnah ve annesi Navani birer alim. Annesi mühendislik alanında ve Jasnah ise tarihte yoğunlaşmış.
Kitabın sonuna doğru Jasnah'ın Ruhdökümcüsünün sahte olduğunu öğreniyoruz. Shallan gibi o da bu yeteneğe sahip. Ama Shallan yaratık falan görüyor, ve sanırım onunki daha özel. Bilemiyorum. Jasnah, Shallan söz konusu olunca sanki hemen teslim oluyor gibi, ne kadar güçlü tasvir edilirse edilsin. Ve Kabsal denilen ardent ile Shallan arasında geçen zaman benim hoşuma gitmişti ama aynı zamanda demiştim kendi kendime bu kadar basit bir şekilde devam edebilir mi diye. Ki etmedi. Kabsal gizli bir tarikatın üyesi çıktı. Parshendiler -daha zeki Parshman- Yokelçilerin kendisiymiş. Bu benim için şok oldu. Ve yaratıklar ile beraber mi çalışıyorlarmış sanki orayı tam anlayamadım. Parshendi ve Parshmanlar aynı ırk mı, onlar da savaş açabilir mi bunun cevabını araştırıyor bu tarikat. Ama onların amacı kötülük. Shallan'ın babası ve kardeşleri de bu gizli tarikattaymış(Hayaletkan). Shallan da neredeyse onlar yüzünden ölüyordu. (Daha Adolin ile tanışacaksın olmaz ki)
Ayrıca babasını Shallan öldürmüş.


"Sonuncusu ise bir yüceprens, yani savaş açlığı tükenirken gözleri geçmişe açılmış olan bir savaş beyi."
Bu kişi ise Dalinar!


Dalinar, Szeth tarafından katledilen kralın kardeşi. Karadiken(?) lakabı var ve eskiden savaşlarda nasıl savaştığı efsane gibi anlatılan bir kişi. Her fırtına sırasında bazı görüler görüyor ve kendini bu sırada kaybediyor. Sayıklıyor, debeleniyor. Dışardan görenler için aklını kaybettiği şüphesi aklına geliyor ve Dalinar da bunu düşünüp Yüceprensliği oğlu Adolin'e bırakmayı düşünüyor. Ama sonra eski kralın eşi Navani ile ve oğullarıyla bu görülerin aslında geçmişi gösteren doğru görüler olduğu çıkıyor. Şafakdili gibi bir dili konuşabiliyor sayıklaması aslında bu dildeymiş. Ve konuşan da Yaradan'ın kendisi imiş ve ölmüş. Geride kalanlara yardım için bu görüleri hazırlamış. (Kitap bu ne yapalım daha tam ne oluyor anlamasam da) 
Dalinar çok komik. :D


"Dünya değişebilir. Dalgabağlama ve Parekullarına geri dönebilir; antik çağların büyüleri tekrar bizim olabilir. Bu dört kişi bunun anahtarı."

"Bir tanesi bizi kurtarabilir."

"Bir tanesi bizi yok edecek."


Şimdi buradan anladığım şey hiçbir şey anlamadığımdır. Ama tahmin yürüteceğim. Kurtarabilir dediği kişi bence Dalinar. Ve yok edebilir ise Szeth. Çok basit düşündüm ama içimden geçen bu.

Kitabın konusunda pek çok farklı kültür olsa da ana olayın geçtiği yerde halk açıkgözler ve koyugözler olmak üzere ikiye bölünmüş. Açıkgözler üst rütbelere gelebilirken, koyugözler yönetici olamıyor ve alt tabaka olarak görülüyor diyebiliriz. Tabii her şey bu kadar basit değil. Kitapta geçen Vorinizm dininin Hrıstiyanlığa gönderme yaptığını düşünüyorum. Belki her dini içeriyordur ama din adamlarının politikaya karışması ve dini kuruluşların toprak sahibi olması vs. Haçlı Seferlerinin olduğu dönemi aklıma getirdi.

Diğer kitapta merak ettiğim şeyler ise,
Dalinar ve Sadeas arasında neler olacak? Sadeas güvenilmez biri.
Elhokar'ı nasıl koruyacaklar?
Yüceprensler birleşebilecek mi?
Kaladin ailesi ile tekrar görüşecek mi? Ve bir parekılıcı olacak mı? (bence hayır pareleri sevmedi Syl)
Szeth normal bir insan olabilecek mi, yemintaşı nedir ya...
Navani ve Jasnah arası nasıl olacak?
Shallan ailesini kurtarabilecek mi?
Kral Gavilar neden öldü?
Parshendiler gerçekten Yokelçi mi? Dertleri ne?

Kitap gerçekten çok güzeldi kesinlikle tavsiye ederim. 5/5


 
Kaladin (favori karakterim)





19 Ağustos 2019 Pazartesi

Mim :İlk Mim 😊

Sevgili Edischar, güzel bir mim hazırlamış ve sağ olsun beni de mimlemiş. ☺️  Kendisi motivasyon ve planlı olmak üzerine yazılar yazıyor ve soruları da bu tarzda hazırlamış. Uzuun bir aradan sonra benim de yaptığım ilk mim oldu.  😂😊


Gelelimm sorulara. ☺️

1) Yeterince boş vaktiniz varsa nasıl değerlendirirdiniz? (Ekomomik olarak uygun olması gerekiyor)


Boş vakitlerimde ki bu yaz tatili oluyor, gezerim sanırım biraz. 



Kitap okurum, dizi izlerim. Plan yapmayı seviyorum belki planlar yaparım. 🤓 Ama bu boş zaman aktivitesinin gelir getirmesi gerekiyorsa amigrumi bebekleri örmek mantıklı! ☺️ Ben satmak için örmüyorum, hediye ediyorum ama satışta çok pahalı ediyor bu bebekler 😂

2) Gününüzü nasıl planlıyorsunuz?


Önceki günden kafamda yapıyorum. 😂 Çok yardım edici olmadı ama  kağıt kaleme yazıp yaptığım günlük planlama yok. Çok önemli şeyleri telefonuma alarm kurarım mesela saat 1 de dışarda arkadaşlarınla buluşacaksın vs vs 😂

3) Hedefleriniz var mı, varsa neler?


Hedeflerim var mı, hımm... Lisede vardı aslında. Şuan okuyorum. Okulumun 
bitmesine 4 sene var. Sonra Tus sınavı var. Okul zamanı içinde hedefim bir projeye
dahil olmak, bir kongremsi şeyin hazırlığında bulunmak. Projeler daha yapabileceğim
bir şey gibi. Araştırma gerekiyor. Flüt çalıyorum, yeni bir flüt almak. (6000 tl)


Onun dışındaa paten sürmeyi öğrenmek, ehliyetimi almak, biraz daha kendimi geliştirmek" 😂😂 (Robotmuşum gibi hissettiren bir kelime telefonu bir üst sürüme mi alıyorum sanki) Yabancı dil konusunda bir şeyler yapacağımı ummuştum ama yaz tatilinde bir şey yapmadım. Diğer soruda var gerçi de. 😂

4) İngilizce nasıl geliştirilir?


İngilizce grammar'ine ve writing için çalışarak, listening için bol bol video vs izlenerek. Ama speaking de bence pratik gerekiyor. Yurt dışında mesela 1 hafta kalınsa hemen alışılır bence. Dil aslında konuşulan yerde öğrenilir diye düşünüyorum. Ama şartlar beni yurtdışına göndermiyor ve bende sadece İngilizcemi listening yönünde geliştirdiğimi düşünüyorum. 😂 

Benim yaptığım şeyler
1)Her gün neredeyse Youtubedan İngilizce video izliyorum. İngilizce izlemek için değil  aslında sevdiğim kanallar vs var. 
2) Kitap okuyorum İngilizce. Ama son 10 güne kadar kitap okumuyordum. 🤓 Şimdi Kralların Yolunu okuyorum o da Türkçe.

Başka da madde yok malesef. Ne yapılabilir evde ben de merak ediyorum. Grammer çalışmak çok sıkıcı. Hadli bilmem geçmişin geçmiş zamanı vs karışık biraz ve aslında YDS filan test mantığı gerekiyor. YDS kitabı
mı alsam acaba 😂

Neyse çok uzun konuştum 😄, kendinize iyi bakın! ☺️


Not:Yazılar niye kaydı hiç bir fikrim yok.


Not2: Kimseyi mimlememişim. Mimlediklerim 
ve yapmak isteyen herkes tabii ki! ☺️

10 Ağustos 2019 Cumartesi

Geçmiş ve Gelecek - Öylesine Bir Yazı

Niğde,Fertek (Fotoğraf bana ait değil)
Herkese merhaba! Bayramınız kutlu olsun! Dün küçük bir gezi yaptık ailemle ben de hemen yazmak istedim. Fertek annemin küçükken yaşadığı, en uzun süre kaldıkları yermiş. Şuan neredeyse kimse yaşamıyor. Yazın bile en fazla 10 ev vardır içinde kalınan. Ama annemlerin oturduğu zamanda 120 çocuk ve 20 hane varmış. İlk girdiğimizde de zaten çok sessiz olduğu göze çarpıyor, hiç çocuk görmedim sokaklarında. Eski Rum evleri hepsi. Dip dibe evler, üzüm bağları ve içkileri meşurmuş Rumların kaldığı dönemde biraz araştırdım. Rumlar daha sonra İstanbula gitmişler ve oradan da Yunanistan'a mübadele zamanında. 2 tane kilisesi varmış bir zamanlar. Biri yıkılmıştı biz gittiğimizde,diğerini de göremedim. Bir büyüğünüzün geçmişini dinlemek, hatta oraları görebilmek o kişileri anlamak, belki de bir şeyler öğrenebilmek için bir fırsat.
O zamanların zorluğunu anlattılar. Her şey ne kadar da farklıymış. Dedemin geceleri çalışmak zorunda olması... Hiç bir kolaylık yok ama o zamanları düşünürken ne kadar özlem duyuyorlardı. İşte bu beni etkiledi.
Geçmiş ve gelecek. Hep önümüze bakıyoruz. Hep en pahalı ürünler bizim olacak bunun için çalışıyoruz. Ama ömür geçiyor.
Onun dışında kitap okuyorum, örgü örüyorum. (örüyordum) Bayramda ara vereceğim. 😂 Çook hoşuma giden bir kitap okuyorum. Benim sevdiğim tarzdan; krallıklar, savaşlar, hainler ve birtakım doğaüstü olaylar. 😁 İsmi Kralların Yolu serinin ilk kitabı.
2 tane de şarkı geleneksel araya sıkıştırma merasimine özel 😂

Çok iyi dinleyin!


Bir zamanlar çok sevdiğim bir şarkı mazi demişken 😂😂😂😂😂

Masum ayıcıkmış ismi 😂 Youtube'da tarifi var.😌


Kitabın boyunu anlatabilmek için koydum ve 900 sayfa! ama çook güzel. Akılçelenkitaplar yeniden basmış ama seriyi tamamlama hayalleri çöp oldu. Kitabın boyunu küçültmüşler ve kapak TAMAMEN farklı. Neyse bassınlar da fazlasında gözüm yok. 😂 2 kitabı daha var alacağım. 10 kitaptan oluşması planlanmış bir seri anlayacağınız daha uzuun bir süresi var. 3. sü 2017 yılında çıkmış.
İlk kitabı hediye etseler ne güzel olurdu. 🤓

1 Ağustos 2019 Perşembe

Tarif #2 - Öylesine Bir Yazı

 Çook basit bir kek tarifi ama ben her seferinde aramaktan bıktım unuttuğum için. Linkini de ekleyeyim. :)



Ama şekerini 2.5 değil 2.25 bardak attım. :) 

Yapmak istediğim bir tarif de Sarımsaklı Ekmek (ikeanınki) çok güzeldi ama evde hiç denemedim. :D